معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: افرادی که با قراردادهای ۸۹ روزه در بخش کرونا کار می‌کنند، در اولویت استخدام قرار می‌گیرند و امتیاز ویژه‌ای برای آنها در نظر می‌گیریم. 

پرستار

  به گزارش همشهری آنلاین به نقل رکنا، با شیوع ویروس کرونا در کشور، قراردادهای ۸۹روزه ای با پرستاران بخش کرونا بسته شد. قراردادهایی که پرستاران بیکار مجبور به امضای آن شدند تا بتوانند حقوقی حتی برای کمتر از ۳ ماه داشته باشند. از سوی دیگر برخی پرستاران با تشویقی های ۱۶ تا ۳۰ هزار تومانی برای یک ماه کار در بخش کرونایی روبرو شدند.

در این میان کامل تقوی نژاد، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت می گوید: در اسفندماه پارسال ۱۰ هزار نیرو را به کار گرفتیم. همچنین از طریق آزمونی که در آبان سال گذشته برگزار شد، ۲۲۰۰ نفر را استخدام خواهیم کرد. البته از محل مجوزهای سابق نیز ۳هزار نفر را استخدام می کنیم. حتی اگر حداقل نمره قابل قبول را کسب کرده باشند. بیش از ۲هزار نفر از تعداد ۳هزار نفر پرستار خواهند بود. افرادی که با قراردادهای ۸۹روزه در بخش کرونا کار می کنند نیز در مرحله استخدام اولویت قرار می گیرند و امتیاز ویژه ای برای آنها در نظر می گیریم.

تقوی نژاد درباره تشویق های ۱۶ تا ۳۰ هزار تومانی گفت: ما نمی گوییم همه پرسنل بیمارستان باید تشویقی برابر بگیرند اما تشویقی های هزار تومانی هم نباید باشد. اعتباراتی که قرار گرفته مبتنی بر این بود که افرادی که به طور مستقیم در بخش های کرونا خدمت می کنند، در اولویت پرداخت تشویق قرار گیرند. رئیس جمهور هم تاکید داشت حدود ۲۰۰میلیارد تومان به عنوان پاداش به پرسنل بخش کرونا پرداخت شود.

کد خبر 502470

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha